pl | en
przemysł lotniczy


Stanowisko testowe do badania przekładni w przemyśle lotniczym

Nasze rozwiązania znajdują zastosowanie w przemyśle lotniczym i aerospace. Produkujemy systemy hydrauliczne dla największych producentów samolotów, pracujące na stanowiskach badawczych, m.in. do testowania pomp i silników lotniczych.

Stanowisko testowe do badania przekładni w przemyśle lotniczym

PONAR Wadowice zrealizował projekt polegający na wykonaniu stanowiska testowego przekładni dla jednego z największych producentów tego typu elementów na świecie.  Badania obejmowały testy przekładni wdrożonej do produkcji oraz przekładni prototypowej, w której korpus wykonano z pełnego materiału (odlew) oraz zastosowano nowe powłoki na kołach zębatych.

Zaprojektowane przez nas stanowisko składa się z trzech głównych elementów: układu napędowego, układu smarowania i układu chłodzenia.


Układ napędowy, którego zadaniem jest symulowanie pracy przekładni ze stałym obciążeniem przy zmiennych obrotach silnika napędowego w zakresie 3000-6000 obr./min, składa się z:

  • zespołu pompowego HPV z silnikiem 132kW służącego do napędu silnika przekładni F12-030 (pompa z regulatorem wydatku z regulatorem proporcjonalnym),
  • bloku podporowego silników hamujących F12-040 i F12-012 (blok wyposażony w dwa zawory przelewowe proporcjonalne z funkcją odciążenia),
  • układu bocznikowego filtrująco-chłodzącego z funkcją podparcia silników hamujących,
  • systemu sygnalizacji poziomu i temperatury.


W skład układu smarowania, który ma zapewnić smarowanie przekładni w określonych warunkach (tj. 150 +/-5 stopni Celsjusza, 4-6 bar, 7-10 dm3/min) wchodzi:

  • zespół pompowy 251BRLS smarujący przekładnie – zespół z falownikiem. Nitka smarująca posiada zabudowany zawór proporcjonalny dławiący do regulacji wydatku,
  • zespół 251BRLS odsysający nadmiar oleju z przekładni - zespół z falownikiem,
  • sygnalizacja poziomu i temperatury,
  • zabudowane grzałki.


Układ chłodzenia
ma za zadanie chłodzenie oleju w układzie smarującym za pomocą chłodnic płytowych, zabudowanych na nitkach spływowych. Układ składa się z następujących elementów:

  • zespołu pompowego opartego na pompie zębatej,
  • chłodnicy powietrznej,
  • regulatora proporcjonalnego wydatku,
  • sygnalizacji poziomu i temperatury oleju.

Zobacz podobne

Galeria

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

powrót do listy

Pozostałe rozwiązania